torsdag 13 juni 2024

Vimplar....

 ...av olika slag!


Hej på er! Idag tänker jag visa ett gäng vimplar som jag har tillverkat med papper, dies, snöre och grillpinnar. Har använt mig av det härliga kvistpappret på alla vimplar. ÄLSKAR DET! 
Det känns som om det är en tid för att ge blommor och visa uppskattning just nu så dessa kommer verkligen till användning just nu.

Jag stansade ut en rektangel med en slimline-dies från Gummiapan. Klippte
den på mitten och gjorde två hål i varje vimpel. Sedan tog jag det det fina alfabetet från Sizzix och stansade ut bokstäver till HURRA ! i mirror card i färgen Gun metal. Det är fantastiskt läckert!!

Dessa kan man ju ha i en presentlåda eller i en större plantering. Kanske inte funkar lika bra i två blommor som jag gjort .....




På dessa använde jag hela slimline-diesen, samma som i den stora girlangen. Tog ett mönsterpapper i passande mönster och storlek och limmade dit på framsidan. Sedan limmade jag dit ett passande ord med dies från Gummiapan. Baksidan är tom så där kan man ju skriva en hälsning. 






Gjorde även några små vimplar som kan vara lite peppande på ett paket, i en blomma eller bukett. Dessa stämplade jag på med stämplar från hÄnglar & Wings.

Så här limmade jag fast dem:






Det här har jag använt:

Kvistpapper
Slimdie
Grattisdies av olika de slag från Gummiapan
Mönsterpapper. Jordgubbar, tegelvägg.
Stora Bokstäver
Gun metal-mirror card
TextstämplarTextstämplar från hÄnglar & Wings

Det vore roligt att se om ni också gör lite vimplar. Hoppas jag kunnat inspirera er!

Ha en fantastisk dag. Kramar från Petra




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Två julkulor

 Hej Idag har det åter blivit torsdag och jag Christina ska visa några julkort som jag har gjort. Jag hittade två fina dies från Studio Ligh...