torsdag 20 juni 2024

Stämplat spetsmotiv

Hej på er.

Jag hoppas att allt är väl med er allihopa, nu när midsommaren står för dörren. Kanske kommer vissa av er att pyssla, och då vill jag ge er lite inspiration så att ni kommer igång med något. Det är inte så midsommaraktigt med sju sorters blommor och så, men jag gillar faktiskt detta stämpel set från Ciao Bella. Snygga rent ut sagt.



 Jag gick loss en eftermiddag med dem och hade jätteskoj, och nu vill jag via er några kort som blev resultatet. Setet består av tre olika stämplar, en bakgrund, en mellanspets och en kantspets.




Här har jag tagit kantspetsen och stämplat på vit slät cardstock med en av av de nya färgerna från Versa Fine Clair, Portobello. Jag upptäckte att den passade perfekt till ByLenes pappersblock, summer hollyday. Grattis stansades ut med olika dies, en från Gummiappan och bokstäverna från Sizzix.





Till detta har jag tagit samma stämpel och stämplat den ovanför den första, men  upp och ner. På ett vinrött papper( ByLene) stämplade jag dit en passande text. Siffrorna kommer från Sizzix.





Här har jag stämplat bakgrundenstämpeln  med Versa Fine Clair, Sand Dune. Kortstommen är i A6. En lite blomma är gjord av ByLenes papper. Jag tycker att det är tillräckligt elastiskt för att forma till  blombladen. Jag har enbart format med präglingsvertyget, stor kula, och inte använt något vatten. Det går enkelt och snabbt att fixa till fina blommor. I mitten satte jag dit några micro beads. Grattis-diesen, en av mina favoriter, kommer från Gummiapan.





Till det sista kortet har jag använt mig av mellanspets-stämpeln och stämplat på ett s.k. palle-papper., med färgen Portobello. Kvadrat- dies och ögle-dies kommer från Crealies. 


Detta har jag använt:




Jag vill nu önskar er en underbar midsommar med mycket sång, lek, dans, mat, dryck och pyssel.


 











 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Två julkulor

 Hej Idag har det åter blivit torsdag och jag Christina ska visa några julkort som jag har gjort. Jag hittade två fina dies från Studio Ligh...