torsdag 6 juni 2024

Badankor till Cooper

 Hej igen

Det är åter torsdag, udda vecka, och min tur att skriva lite i bloggen. Hoppas att ni tycker att det är lika skoj som vad jag tycker att det är. Sedan är det ju röd dag idag också, vår nationaldag ska firas. Hur firar ni den? Själv blir det nog något lite extra gott att äta, tror jag. Nu är det inte vårt nationaldagsfirande som jag ska skriva om utan ett roligt kort som jag har gjort med hjälp av dies från By Lene. Jag älskar hennes dies, de är så välgenomtänkta och välgjorda. Visserligen består några av många små bitar, men det tycker inte jag är så stort problem. 



En hel armé med badankor i massor med bubblor har hamnat på detta kort, som mäter 12,5x12,5. Riktigt gulliga enligt mig. Från Pysseltagens egna papper har jag använt både det med tegel och det med bubblor. Jag tyckte att det passade utmärkt att göra bubblor av ett bubbelpapper. Jag stansade ut en större cirkel och sju små cirklar till bubblorna. Det är de två minsta cirkeldisen i ett set från ilnegoziodellamammadicle, som jag använde mig av. De är inkade i kanterna med Distress Ink. För att få extra bubblor har jag satt dit vita pärlor i olika storlekar. Grattis och namnet är utstansat i matt silverpapper.



Ankorna är utstansade i By Lenes eget papper, ett helt slät cardstock, som finns i fyra olika serier. Varje serie består av 32 dubbelsidiga ark ( olika nyans på fram och baksida), och det finns 4 ark  i varje färgställning. Innan jag klistrade ihop ankorna inkade jag in kanterna med Distress Ink i en mörkare nyans än pappret för att få lite liv och distans i dem. När jag sedan kom till ögonen, tog jag och målade dit en svart plupp på en bit vitt papper enligt bilden ovan.



Sedan klistrade jag fast pappersbiten på baksidan så att pluppen kom där jag ville ha den i hålet, och vips så fick ankorna ögon.


Detta har jag använt:

Badankor-dies

Cirkel-dies

Grattis-die

Alfabet-die

Mönsterpapper bubblor

Mönsterpapper tegelvägg

Gult papper till badanka

Brungrått papper till badanka

Vita halvpärlor

Hoppas att jag har gett er lite inspiration idag och önskar er alla underbara pysselstunder framöver

Kramisar





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ett kort med höstfärger!

 Hejsan!  Tisdag idag, och då är det min tur att visa ett alster. Idag valde jag att jobba med bland annat de nyheter som Reprint precis slä...