tisdag 11 juni 2024

Dies och pennor.

 Hej!! 

Idag tänkte jag visa hur jag börjar lära mig att måla med pennor. Är man så dålig på det som jag, finns det perfekta pennor som gör det lätt som en plätt! Eller vad sägs om en penna som man har tre färger i? De blandar sig helt perfekt! Ljuvligt säger denna okunniga kvinna. Hehe! 




Jag började att stansa ut dies från By Lene. Grenar och blad. Det finns en jättefin ny kollektion som jag länkar till här nedan. Pennorna länkar jag till med så klart. 😊



Jag färgade in grenen med oxiddyna. Det blir matt och snyggt. Jag tog en pendel och duttande dit färg lite slarvigt för att göra den lite ojämn i infärgningen. Då blir det lite mera levande. 


Sedan monterade jag på en bit cardstock. Mattan under färgade jag in kanterna med pennan. Då matchar det väldigt fint. Stämplade text och embossade det med ett pulver jag hittade i gömmorna. 


Jag gjorde ett kort till i farten. Typ likadant men ändå lite olika. Andra grönfärger och ritad ram. 


Material 


Ha en fin dag!! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Två julkulor

 Hej Idag har det åter blivit torsdag och jag Christina ska visa några julkort som jag har gjort. Jag hittade två fina dies från Studio Ligh...