torsdag 27 juni 2024

Dags för lite struktur med stencil!

 Hej!! 

Vilket sommarväder vi har fått! Äntligen sol och varmt! En av byarna häromkring var faktiskt varmast i Sverige häromdagen. Önskar att jag hade haft semester då, men snart är det min tur! 

Har du semester i år eller jobbar du hela sommaren? Om du inte jobbar önskar jag fina dagar med sol och jordgubbar. Jobbar du hoppas jag att dina lediga dagar kan fyllas med samma sak som de hellediga.

Nu över till det viktiga! :)

Idag visar jag ett kort där jag har använt en stencil, lite tjockare gesso eller något annat medium du har hemma i lådan och lite olika färger. 


Jag använde samma stencil, men eftersom den har olika mönster så snodde jag runt den lite bara. Torka mediumets och måla slarvigt på med svart akrylfärg. Jag använde en bit av en disksvampar och ”stöpplade” dit färgen. Det gör inget om det vita lyser igenom lite, det är snyggt och ger karaktär.

Sedan tog jag fram andra akrylfärger och gnuggade dit med fingrarna lite här och där. Har du vax hemma går det utmärkt det med. Drog lite runt kanterna med, och monterade på en kortbas. Den skojiga texten hade jag i gömmorna, men jag vet att det finns liknande i butiken. ;-) 


Materiallistan:

Stencil

Heavy body gel 

Akrylfärg

Wax

Skojiga texter -vita

Skojiga texter - svarta 


Det var allt från mig idag! 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Två julkulor

 Hej Idag har det åter blivit torsdag och jag Christina ska visa några julkort som jag har gjort. Jag hittade två fina dies från Studio Ligh...