tisdag 9 juli 2024

Cirklar, fjäril och distress glaze

 Hej!! 

Jag har äntligen semester och vad passar då, om inte cirklar, grön färg och fjärilar? 🤭



Jag har skapat ett kort där jag använt Simple basic dies och stansat ut nästan alla cirklar till ett slimline kort. Några blev ett par extra cirklar av för att få fler rundlar att göra min bakgrund av. 


Jag stansade ut i vitt och färgade in med Distress Oxide. Sedan klistrade jag ihop cirklarna. Jag stämplade även lite slarvigt med Crafty Individual här och där för att det skulle ge lite mönster. I vanlig ordning tog jag sedan och stänkte på en massa färg för att det skulle hända nåt. Det är lite väl trist med bara en färg va? 😊


Jag stansade ut fjärilen och ordet grattis och embossade med Distress glaze i lager på lager för att få en djup färg och ett rejält lager med glaze. Limmade fast alltihopa och hittade några urgamla flatbacks som jag satte dit. Sedan var det klart! 😊

Nu ska jag semestra vidare! 

Materiallista:

Simple Basic Dies

Fjärilssdie

Grattisdies i olika varianter

Stämpel

Distress Glaze






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lullaby- fina clearstamps

 Hej! Har ni, som jag, svårt att motstå söta saker?! När jag såg dessa fina clearstamps blev jag så förtjust i dem så nu har jag dem i min ä...