torsdag 18 juli 2024

En ölback till min bror

 Hej

Det är nu torsdag igen, det är mitt i semestern, och jag sitter uppe i sommarstugan och bloggar. Solen lyser mellan molnen, det susar i trädkronorna och fåglarna kvittrar. Riktigt mysigt alltså. Jag är här uppe tillsammans med min bror och vi har tänkt att fira våra namnsdagar på lördag trots att det inte är vår namnsdag den dagen. Vi firar lite i förskott och givetvis måste han ha ett kort och då blev det detta.




Det blev ett lite humoristiskt kort passande min bror. Ölbacken med flaskorna kommer från By Lene. Själva backen är utstansad i "pallepapper" vilket gör att embrossingen syns riktigt bra. Till flaskorna har jag använt mörkgrön cardstock med etiketter i beige som jag inkat lite längs kanterna. 





Jag ville ha kapsyler också, så jag tog och stansade ut i guldpapper enligt bilden ovan och klippte sen av den översta toppen som jag klistrade fast på flaskan som en kapsyl. Lite pilligt men det gick. 





 Blomrankan är gjord med die från Elizabeth Craft, Mini Florals 2. Mycket användbart set med nio olika dies att göra småblommor med, och lika många att stansa ut blad med. Jag har använt mig av den tredje från vänster på mittenplåten samt bladrankan. Blommorna är gjorda i akvarellpapper som är infärgade med Distress och sedan formade i fuktigt stadium. I mitten på var blomma har jag limmat fast svarta micro beads. Bladrankan är utstansad i cardstock. I det underbara albabet från Sizzix är namnet utstansat från. Överst ligger ett guldpapper och under har jag sedan limmat på två lager med "pallepapper". Den roliga texten kommer från hÄnglat &Wings "Barnsånger. Hur man vill tolka texten är upp till var och en. Som en yr elefant eller...?.Några beigea dots som matchar bakgrunspappert från Pyseltagen sattes också på plats.


Detta har jag använt:

Ölback

Alfabet

Blommor

Stämpel, barnsånger

Mönsterpapper

Svarta micro beads

Beigea dots

"Pallepapper"  Hör av till Malin så fixar hon det


Jag hoppas nu att ni får ett fint både bad- och pysselväder på er semester.

Många kramar




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lullaby- fina clearstamps

 Hej! Har ni, som jag, svårt att motstå söta saker?! När jag såg dessa fina clearstamps blev jag så förtjust i dem så nu har jag dem i min ä...