torsdag 15 augusti 2024

Ljuslykta med järnekskvistar

Hej!

Det är torsdag, udda vecka, och det är åter dags för mig Christina att visa något för er här i bloggen. Denna gång vill jag trots att det är 27 grader ute här nere i Skåne visa ett julkort. Man får ju börja i tid, eller hur? Förra året var jag sent ute och blev väldigt stressad och det tänker jag inte bli i år, så det blir fler juliga saker framöver.






Jag började med att stansa ut en cirkel i akvarellpapper. Med Distress Ink färgade jag in pappret med det mörkt gröna i kanten och slutade med det gula i mitten. Om ni tittat noga så ser ni att jag har gjort några stödlinjer tunt med blyerts för att veta var lyktan ska vara. Det är egentligen bara där som det ska vara gult. Sedan fortsätter det roliga jobbet med att stansa ut alla småbitarna till lyktan och järnekskvistarna. Jag använde mig av de fina släta pappren från By Lene samt lite spillbitar av cardstock. Till bären och texten har jag tagit ett matt guldpapper och ett högblankt rött papper. Tyckte att det blev efektfullt så.





 Rosetten som är i cardstock  böjde jag  försiktigt runt en rund penna så att öglorna blev jämt rundade.




Jag satte sedan en liten droppe lim längst ut på spetsarna och klämde till. 






Limmade sedan fast dem enligt bilden ovan och avslutade med att sätta dit den lilla avlånga biten i mitten. 





Så här blev slutresultatet. Lyktan, järneken och rosetten  kommer från samma set med dies från Sizzix. Text dien kommer också därifrån men i ett annat set. Allt är fastsatt på ett rött julpapper från Pysseltagen. 


Detta har jag använt mig av:


Många kramisar i värmen





 
















  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ett kort med höstfärger!

 Hejsan!  Tisdag idag, och då är det min tur att visa ett alster. Idag valde jag att jobba med bland annat de nyheter som Reprint precis slä...