tisdag 24 september 2024

Distress spritz tillsammans med oxider och en fin stämpel

 Halloj på er!

Dags för ett litet inlägg från mig igen, veckorna går så fort. Jag har köpt mig några distress spritz och idag tänkte jag visa mitt första test med dem. Denna gång kombinerade jag dem med distress oxide dynor i motsvarande färg. Det blev en väldigt läcker kontrast mellan skimret i distress spritz och den kritiga effekten av distress oxide.

Längst ner i inlägget hittar ni länkar till produkterna jag använt.

Vet inte om ni sett dessa underbara stämplar från creative expressions. 

Du hittar dem här! Jag föll pladask för den söta lilla pojken med ballongen så den använder jag på mina kort idag. 

Först så tänkte jag visa mina bakgrunder och förklara hur jag gjorde dem. Häng med!


Dessa färger använde jag.


Först så drog jag med distres oxide dynan på nonstick mattan. Sprayade ett par gånger med distress spritz och avslutade med att spruta vatten. 


Papperet doppade jag sedan med lätt hand, många gånger för att bygga lager på lager. Det blir otroligt snyggt med kombon av oxide och spritz. Lite olika färgtoner kommer fram också.


Torkade mellan lagren med min heat tool för att bygga lager på lager.


Lyckas tyvärr inte fånga skimret på bild, men ni får lita på att det skimrar väldigt fint.


Det resulterade denna gång i 4 bakgrunder, men det kommer garanterat att bli fler för jag tror att de kan användas till mycket. Dessutom har jag några till färger att prova. Måste också prova att kombinera spritzen med vanliga distress inks för att se hur den effekten blir.

Stämplade motivet i min stamping buddy för att få ett ordentligt tryck. Använde versafiine clair nocturne för ett krispigt och fint stämpeltryck. Passade på att inviga min pressing tool som används tillsammans med en stamping tool. Du drar den över locket för att få ett bra stämpeltryck.

Så här blev de färdiga korten. De är 4x6 tum vilket jag tycker är ett kul format. En bra bonus är att kunna få ut 3 kortstommar från ett 12x12 papper. Jag blev väldigt nöjd med dessa kort och denna gång använde jag texten som är med i stämpelsetet, men tror att det får bli ett gäng med en grattistext också framöver.





Jag hoppas att ni fick lite inspiration. 

kram

Detta har jag använt:
Akvarellpapper 100-pack

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Första julkorten med papper från Reprint!

 Hej!!  Vi har haft årets första rejäla frost, så nu kändes det okej att börja med årets julkort. Jag väntar oftast lite för länge, men nu k...