torsdag 5 september 2024

Lullaby- fina clearstamps

 Hej!

Har ni, som jag, svårt att motstå söta saker?! När jag såg dessa fina clearstamps blev jag så förtjust i dem så nu har jag dem i min ägo. Jag har använt dem och detta på dagens alster:





Till bakgrunden färgade jag in ett slätt akvarellpapper med Distress oxide, Faded jeans. 



Jag kom på att jag ville ha de fina stjärnorna så jag tog en antistatkudde på det blåfärgade pappret. Sedan embossade jag stjärnorna med embossingpulver. Hade tänkt göra dem i silver, men det hade jag lagt på något vääääldigt bra ställe, för det hittade jag inte…. Någon mer än jag som har ett kreativt kaos?!





För att få ett större djup på himlen gick jag in med en mörkare blå, Chipped Sapphire, som jag tog runt kanterna och lite här och där.

För att stjärnorna ska synas mer tog jag vatten på en pensel och "plockade upp" färgen med penseln. Torkade av penseln, tog nytt vatten osv.


Jag valde den söta kaninen som håller i en mån-ballong. Färglade den med matchande Distress oxider. 


Jag avslutade med att stansa ut Gummiapans spetsbård och Grattis. Dessa stansade jag ut i papper från Simple and basic. Har ni sett dem?! Så himla bra papper med olika färgnyanser och i perfekt storlek.(A5).  De är matta och har olika färger på fram och baksidan. 

Sedan tog jag kvistpapper och stansade ut text och de söta hörnen med. Pysseltagens lim är perfekt att använda till små tunna utstansade saker!



Några fler bilder på korten:






Jag har använt:
Clearstamps 
Spets
Distress oxider
Färgade papper 
Kvistpapper
Kram-die
Hörn
Pysseltagens Lim
Antistatkudde
Versamark dyna
Embossingfön


Önskar dig en fin dag och jag hoppas du hinner ta dig en stund vid pysselbordet. 

Kram Petra 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Två julkulor

 Hej Idag har det åter blivit torsdag och jag Christina ska visa några julkort som jag har gjort. Jag hittade två fina dies från Studio Ligh...