tisdag 8 oktober 2024

En julkram

Halloj
Veckorna går grymt fort och det är redan min tur att inspirera igen. Denna gång bjuder jag på en julkram!

Jag hade redan gjort min beställning till Malin och Pysseltagen när Timpan bjöd på live med alla nya Vault-set inför julen. Men den fick kompletteras, det blev alldeles för starka villhöver-känslor för att stå emot. Bland annat kompletterade jag med setet med den ljuvliga snöflingan och skridskorna och det är just det jag använder idag. Vault-seten är otroligt prisvärda. Här hittar ni dem som finns hos Pysseltagen just nu. Länkar till det jag använt hittar du som vanligt längst ner i inlägget.

Så här blev mitt färdiga kort.


Jag började med att göra min bakgrund med ink smooshing med distress oxide pads, distress spritz och vatten på akvarellpapper med hjälp av min nonstick matta. En teknik som ni kanske redan har märkt att jag gillar skarpt.


Sedan var det dags att stansa ut alla delar. Jag stansar ut alla delar i ett par lager med så kallat Palle-papper för att få stadga och lite 3D-känsla (på en av bilderna längre ner i inlägget syns 3D-effekten bättre). Dessa papper finns bara i fysiska butiken, men om man kontaktar Malin så brukar hon kunna hjälpa till att skicka ett par med. Sedan stansade jag ut delarna i det papper jag ville ha synligt. Skridskorna kommer i flera delar och är väldigt lätta att montera. Det som var pilligast var att snöra skridskorna. 


Jag ville använda ett av mina absolut bästa köp, de höga fina bokstäverna som jag använt till JUL på detta kortet. Det blev lite mycket med GOD JUL så då valde jag att istället stansa ut kram och montera ovanpå. Tyckte att det blev riktigt bra om jag får säga det själv. Bokstäverna finns både i versaler, som jag använt här, och ett set med gemener och siffror. Har ni inte redan investerat i dem så tycker jag att det är på tiden, man vet aldrig när de plockas bort ur sortimentet.



Hoppas att ni tar er tid i pysselrummet, inspiration är en färskvara så det gäller att hänga i. Vill avsluta med detta citat från Pablo Picasso. 
"Inspiration exists, but it has to find you working".

Jag har använt:

Vault winter wishes - snöflinga och skridskor
Distress oxide pad - Peacock feathers, uncharted mariner, villainous potion
Distress spritz - Peacock feathers, uncharted mariner och walnut stain
5-pack olika silvriga mirror card - Till snöflinga, skena på skridskor, text

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Första julkorten med papper från Reprint!

 Hej!!  Vi har haft årets första rejäla frost, så nu kändes det okej att börja med årets julkort. Jag väntar oftast lite för länge, men nu k...