torsdag 10 oktober 2024

Två julkort

Hej på er alla

Nu har hösten kommit även ner till mig i Skåne och det är även dags för mig, Christina, att visa några julkort för er idag, och jag hoppas att ni gillar dem. Vet inte hur det är med er, men jag bara älskar att göra julkort, men jag vill ha gott om tid när jag gör dem. Jag hatar stress och därför har jag börjat tidigt i år. Tror jag. Egentligen kan man ju göra julkort året runt, men jag vill ha lite julfeeling också och den brukar infinna sig nu i oktober, så nu kör vi.



 Dessa två kort är dem som jag har tänkt att visa er idag, enkla men ändå inte. Jag bara älskar detta alfabet från Sizzix, man kan använda det till så mycket. Det blev två kort när jag ändå var i farten. 




Som sagt var är korten ganska enkla, och jag har inte använt så många saker till dem heller. 




Jag började med att på ett vitt cardstock spraya med Distress Spritz. Den är alldeles ny för mig, egentligen är jag inte så mycket "klet och kladd", men ibland får man prova på något nytt. Jag sprayade på två lager, det understa lagret fick torka först innan jag spayade på nästa. Det blev riktigt häftigt tycker jag, både färgen och att det blänker. Just den här färgen blir lite åt silverhållet.





Här har jag använt mig av det spayade cardstocken som bakgrund och inkat in kanterna lite innan jag limmade på God Jul i versaler som är utstansade i röd Mirror Card. Tänkte att bakgrunden ser ju ut som en himmel så därför satte jag dit lite stjärnor också. Den stora stjärnan i silver kommer från Gummiapan och är verkligen läcker. Egentligen är det en snöflinga men här låtsar jag att det är en vacker stjärna.  De små stjärnorna kommer från ett set från CraftEmotions, jag har tagit den minsta diesen. De diesen är roliga för man får ut två stjärnor från samma die. Smart.







Till detta kort har jag stansat ut nio hela och tre halva stjärnor från cardstocken som jag hade sprayat på. Jag tyckte att det blev en fin lyster på dem. De är sedan fastlimmade på ett vitt cardstock lite huller om buller. De som sitter längs kanterna är satta med gott mått och sedan har jag klippt rent kanten när de torkat. Jag tog sedan och sprayade lite på en akrylkloss och med en pensel har jag sprätt iväg lite färg över det hela. Visst är det väl fint att bara använda sig av gemena bokstäver och detta typsnitt är ju så vackert. Här har jag också stansat ut texten i röd Mirror Card, men har sedan byggt på underifrån med två lager "pallepapper".   


Detta har jag använt:


Jag hoppas att jag har kunnat inspirera er även denna gång.

Många kramar





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Första julkorten med papper från Reprint!

 Hej!!  Vi har haft årets första rejäla frost, så nu kändes det okej att börja med årets julkort. Jag väntar oftast lite för länge, men nu k...