tisdag 27 augusti 2024

Julkort - Mintays serie Christmas Blessings

Hej!

Jag är medveten om att hösten inte ens är här och att det är lite galet att jag redan gör julkort. Men det var så härligt sist och så föll jag som en fura för denna underbara serie Christmas Blessings från Mintay. Riktigt härliga färger, motiv och mönster.

Jag återanvände den här kortvikningen som jag visade i ett tidigare inlägg. Tycker att den är enkel men effektfull. Så här blev framsidan på de båda korten.



För att göra ramen så stansade jag ut två scallop cirklar, en i spegelblank mirror card och en andra i en glittervariant. Ur den andra cirkeln stansade jag sedan ut ett hål med en lagom stor cirkeldie för att få som en ram. Limmade sedan ihop dem.

Jag tycker det är så fint när andra gör kluster med diecuts, men jag tycker det är så svårt att få till. Jag har gjort ett försök och får helt klart fortsätta öva för det blev mer avskalat än jag hade tänkt mig. Några diecuts är klistrade direkt på, men ganska många sitter på 3D-kuddar för att få lite mer höjd. Några enameldots fick bli en sista liten detalj.

Det blev ytterligare ett kort i samma stil. Såg nu att det kortet inte fått någon text på sig, så det får jag ju fixa såklart. 


Önskar er härliga stunder i pysselrummet!

kram Annika

Jag har använt:

Slät vit cs 100-pack (till kortstomme)

12x12 pappren Christmas Blessings 01, 02, 04 och 05.

Paperpad 6x6 Christmas Blessings

Diecuts Christmas Blessings

Scallop circle

Cirkel dies 

Julkram från Gummiapan

Mirror card silver (5-pack med olika finish)

Mirror card svart blank

Enamel dots

3D-kuddar

Pysseltagens bokbindarlim

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Två julkulor

 Hej Idag har det åter blivit torsdag och jag Christina ska visa några julkort som jag har gjort. Jag hittade två fina dies från Studio Ligh...